Nincs még Ügyfélkapud?

Az Ügyfélkapu egy elektronikus azonosító- és ügyfélbeléptető rendszer, amely biztonságos kapcsolatot tesz lehetővé az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó közigazgatási szervekkel. Az Ügyfélkapu használatához regisztráció szükséges. A regisztrációt magánszemélyként kell elvégezni, ami ingyenes.

A regisztráció ügyintézésének módjai

1. Személyes ügyintézés

Regisztrációra jogosult szervek:

  • Okmányirodák,
  • Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala által működtetett Központi Okmányiroda, valamint az Ügyfélközpont,
  • APEH ügyfélszolgálatok*,
  • Magyar Köztársaság konzuli képviseletei.

A regisztrációhoz személyesen fel kell keresni a regisztráció elvégzésére jogosult szervet, ahol személyazonosság igazolása után aláírással ellátott regisztrációs űrlapot kell kitölteni és felhasználónév és valós e-mail cím megadását követően a megadott e-mail címre egyszer használatos aktiváló kódok küldenek maximum 24 órán belül. Az e-mailben kapott aktiváló linken keresztül lehet a felhasználónévvel, a kapott aktiváló kóddal a regisztrációt hitelesíteni. Meg kell adni új jelszót és a jelszó érvényességét, ami legfeljebb 2 évig érvényes, utána újat kell választani. Az aktiváló kód 5 napig érvényes, ezt követően az Ügyfélkapu adminisztrációs felületén az „elfelejtett jelszó” menüpontban új, szintén 5 napig érvényes kódot lehet kérni. Fontos a felhasználónév pontos ismerete, mert annak hiányában sem a kód aktiválása, sem új kód küldése nem kérhető, ebben az esetben ismételt ügyfélkapus regisztráció szükséges.

.

2. Elektronikus aláírással

Minősített elektronikus aláírással rendelkező személyek a teljes ügyfélkapus regisztrációt elvégezhetik az interneten keresztül, a Kormányzati Portálról (www.magyaroszag.hu).  Az Ügyfélkapu nyitóoldalán a “Regisztrálok” választással, azon belül az “Elektronikus aláírással regisztrálok” lehetőséget választva indítható a regisztráció. Ki kell tölteni egy űrlapot és a minősített elektronikus “aláírást” követően egy visszaigazolás érkezik a megadott e-mail címre.

.

3. Ideiglenes regisztráció

A 2. pontban leírt kezdeti lépések után a “Kitöltöm az adatlapot ideiglenes regisztrációhoz” lehetőséget kell választani. “Regisztráció digitális aláírás nélkül” választással kell elküldeni az űrlapot. Az ideiglenes regisztráció 30 napig él, ezen belül kell a regisztrációt hitelesíttetni. Ez bármelyik okmányirodában megtehető, a magánszemély aláírásával igazolja, hogy hozzájárul adatainak rögzítéséhez és használatához, létrejön végleges ügyfélkapuja. Egyéb esetben az ideiglenes regisztrációt és az adatokat törlik.

.

Regisztráció érvényessége

A regisztráció érvényesítése után az Ügyfélkapu addig használható, ameddig a magánszemély meg nem szünteti. Az rendszerhez tartozó jelszó érvényessége 2 év, majd új jelszót kell választani. A folyamatos és zavartalan ügyintézés biztosítása érdekében a jelszó érvényességi idejének lejáratát megelőzően 3 alkalommal – a lejárat előtt 1 hónappal, 1 héttel, valamint a lejárat napját megelőző napon –  figyelemfelhívó levél kerül kiküldésre az Ügyfélkapu nyilvántartásban kezelt e-mail címre.

.

Milyen ügyek intézésére, illetve lekérdezésekre használható az Ügyfélkapu (teljesség igénye nélkül)?

  1. Adóbevallások és/vagy járulékbevallások beadása, adó folyószámla és járulékszámla lekérdezése. (Vállalkozás és/vagy  magánszemély értelemszerűen).
  2. Biztosítási jogviszony lekérdezése (bejelentett-e, illetve kijelentett-e a foglalkoztató?).
  3. Egészségbiztosítási ellátások lekérdezése, észrevétel küldése (gyógyszer, orvosi ellátás, kifizetett pénzbeli ellátások).
  4. Családtámogatási ellátás igénybejelentés (családi pótlék, Gyes, Gyet).
  5. Egyéni vállalkozói tevékenység megkezdésének bejelentése.
  6. Anyakönyvi kivonatok ügyintézése.
  7. Adatszolgáltatások letiltása (személyes adatok, lakcím adatok megvásárlására vonatkozóan).
  8. Elektronikus felvételi.
  9. Nyugdíjjal kapcsolatos ügyintézés.
  10. Önkormányzati szolgáltatások.
  11. Gépjármű-igazgatási ügyekkel kapcsolatos ügyintézés.
  12. Lakcímigazolvánnyal kapcsolatos ügyintézés.

APEH ügyfélszolgálatok*
Közép-magyarországi Regionális Igazgatóság

• Budapest, Vaskapu u. 33-35.
• Budapest, Petneházy u. 6-8.
• Budapest, Gvadányi u. 69.
• Budapest, Kresz Géza u. 15.
• Budapest, Kertész utca 35.

Észak-magyarországi Regionális Igazgatósága

• Miskolc
• Eger
• Salgótarján
• Sátoraljaújhely
• Kazincbarcika
• Ózd
• Mezőkövesd
• Tiszaújváros
• Szerencs
• Encs
• Heves
• Hatvan
• Gyöngyös
• Balassagyarmat
• Pásztó

Észak-alföldi Regionális Igazgatósága

• Nyíregyháza
• Debrecen
• Szolnok
• Kisvárda
• Fehérgyarmat
• Mátészalka
• Berettyóújfalu
• Balmazújváros
• Jászberény

Dél-alföldi Regionális Igazgatósága

• Kecskemét
• Békéscsaba
• Szeged
• Hódmezővásárhely
• Baja
• Szarvas

Nyugat-dunántúli Regionális Igazgatósága

• Győr
• Szombathely
• Zalaegerszeg
• Sopron
• Nagykanizsa

Közép-dunántúli Regionális Igazgatósága

• Székesfehérvár
• Tatabánya
• Veszprém
• Esztergom
• Dunaújváros
• Pápa

Dél-dunántúli Regionális Igazgatósága

• Pécs
• Kaposvár
• Szekszárd
• Siófok
• Nagyatád
• Dombóvár

További bejegyzések ebben a kategóriában:

Ingatlan bérbeadás
Letölthető adóelőleg-nyilatkozatok 2013. év
Milyen feltételekkel nyújtható az iskolakezdési támogatás 2014-ben?

Jogi nyilatkozat

Az oldalon található cikkek és a kommentekben közzétett információk a kiszámíthatatlan jogszabályi változásoknak köszönhetően az idő múlásával részben, vagy egészben megváltozhatnak és kizárólag a megjelenéskor hatályos szabályozáson alapuló tájékoztatást szolgálják, sohasem hellyetesíthetik az egyénre szabott, személyes tanácsadást.

Egy válasz a(z) Nincs még Ügyfélkapud? bejegyzéshez

  1. Pingback: Tgyás, Gyed, táppénz ügyintézés elektronikusan | Anyabarát

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!